Night Shift gaat over mensen. Hoe verhouden we ons tot onze bezoekers, buurtbewoners en collega’s? Elke maand staat een ander actueel thema centraal. De nadruk ligt op erfgoedinstellingen, galeries en musea, maar we kijken graag verder dan onze neus lang is en gaan bij voorkeur ook in gesprek met andere disciplines, zoals het theater, de bibliotheek en het archiefwezen.
Wij ontwikkelden een eenvoudige toolkit voor de stichting, bestaande uit een kleurenset, verschillende versies van een beeldmerk en een aantal aan lettertypes. Hiermee stelden we hen in de gelegenheid met deze bouwstenen een eigen visuele identiteit te ontwikkelen, zodat deze met hen mee kon groeien. In de loop van de tijd is het beeldmerk op allerhande manieren toegepast; op eco vriendelijke tasjes en pennen, op buttons en aantekenboekjes en van social media tot website. Speciaal voor de debatavonden, gehouden in Het Nieuwe Instituut in Rotterdam, ontwierpen we een animatie die geprojecteerd zichtbaar is tijdens pauze-momenten gedurende het evenement.