Oudere blogposts
11 April 2007
Designlog online
Vanaf heden is het designlog online waarmee de voortgang van het visuele onderzoek naar de identiteit voor het project Rotterdam Vakmanstad door ontwerpbureau puntpixel gevolgd kan worden. Niet alleen de goed gelukte, uiteindelijk toegepaste ontwerpen staan erop, de missers en de conceptuele dwalingen krijgen ook aandacht. Het weblog is te bereiken via de website van
28 March 2007
Lingua Visual
Voor Maaike van Neck, werkzaam bij de in Londen gevestigde en door haar mede-opgerichte studio Mwmcreative, gaan de ontwerpers van puntpixel haar MA thesis project “Visual Thesaurus”, de komende periode (tot juni) uitwerken.
27 March 2007
Visueel Onderzoek
puntpixel voert tot en met juni een visueel onderzoek naar de ontwikkeling van de (visuele) identiteit van het project Rotterdam Vakmanstad uit. Het onderzoek wordt gekenmerkt door een praktische aanpak, waarbij ondermeer veldwerk wordt verricht en wijkbezoeken worden afgelegd. Het onderzoek zal begin april van start gaan met een wijkbezoek aan Rotterdam Zuid. De voortgang
3 March 2007
Identiteit Limburgs glasvezelfbedrijf ViaGlas
In een samenwerkingsverband met Michiel Stevens Webdesign heeft PUNTPIXEL voor het Glasvezelinitiatief Limburg een relatief eenvoudige, tijdelijke identiteit ontwikkeld, bestaande uit een logo en een tweetal briefhoofden (voor gedrukte communicatie en digitale brieven via PDF-bestanden en e-mails). ViaGlas is een project dat ten doel heeft om een glasvezelnetwerk aan te leggen in de provincie Limburg. Het
25 January 2007
puntpixel ontwerpt PZI flyer
De ontwerpers van puntpixel hebben een flyer voor de MA Media Design afdeling van het Piet Zwart Institute ontworpen. Het ontwerp is gebaseerd op het ontwerp dat puntpixel reeds eerder had ontwikkeld voor een student recruitment advertentie voor het befaamde hacktivistische Italiaanse tijdschrift Neural.
15 December 2006
Poppen die huilen
De organisatie van Jonge Eindhovense Moeders & Kinderen (JEM & Kids) vroeg puntpixel hun medewerking te verlenen aan het ontwikkelen van publiciteitsmateriaal voor de première van de documentaire “Poppen die huilen”, een openhartig portret over jonge tienermoeders. De film verhaalt over zeven jonge moeders die elk hun eigen verhaal vertellen over hoe zij hun zwangerschap
3 December 2006
Kijkwijzer CKV1, Dordrechts Museum
Voor de tentoonstelling “Gebroeders De Witt – Macht & Onmacht in de Gouden Eeuw” ontwierp PUNTPIXEL al eerder het speurboekje “Wat kies jij?. Voor diezelfde tentoonstelling dienden twee kijkwijzers ontwikkeld te worden als educatief ondersteunend materiaal voor leerlingen van de middelbare school (have/vwo). De kijkwijzer Culturele & Kunstzinnige Vorming bevat dezelfde elementen als de kijkwijzer
Kijkwijzer Geschiedenis voor Dordrechts Museum
De Kijkwijzer Geschiedenis is ontwikkeld in samenwerking met het Dordrechts Museum en Stadsarchief Dordrecht als aanvulling op de educatieve kant van de tentoonstelling “Gebroeders De Witt – Macht & Onmacht in de Gouden Eeuw” welke in oktober gestart is. Evenals de Kijkwijzer CKV1 is het digitaal lesmateriaal dat online aangeboden wordt voor het middelbaar onderwijs.
27 November 2006
Beste ontwerper
Werk van puntpixel is door Malika Triki (student HKU) geselecteerd en te zien op de tentoonstelling ‘Beste ontwerper’ in de academiegalerie van de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht. Naast het werk van puntpixel is er werk te zien van Anthon Beeke, Annelys de Vet, Maureen Mooren & Daniel van der Velden, de Stone Twins, Experimental
17 November 2006
PZI & puntpixel
De ontwerpers van puntpixel zijn door het Piet Zwart Institute gevraagd de media afdeling een herkenbaar gezicht te geven in het bekende, Italiaanse hacktivistische tijdschrift Neural in de vorm van een profilerende advertentie.
14 September 2006
Winkelen met Hactar
Vanaf nu is het tevens mogelijk om het, door puntpixel ontwikkelde, Content Management Systeem Hactar in te zetten als backend in virtuele winkel-omgevingen. Met CMS Hactar 1.0 SE kunnen ingewikkelde en eenvoudige winkels onderhouden worden. Zo voorziet Hactar in de standaard functies voor de aanmaak van artikelen, product categorieën, er is een uitgebreide prijsmanager met
12 September 2006
De Krachtige Stad
PUNTPIXEL heeft in opdracht van The Maze Corporation (Dennis Kaspori), een beeldmerk ontwikkeld voor een (voorlopig nog) interne website voor het Ministerie van VROM. De site fungeert als een centrale plaats voor interne “brain storm” sessies die betrekking hebben op het thema de “Krachtige Stad”. Beleidsambtenaren van het ministerie kun- nen de site gebruiken als discussie