3 March 2007

Identiteit Limburgs glasvezelfbedrijf ViaGlas

Avatar photo
door
Jorrit Sybesma

In een samenwerkingsverband met Michiel Stevens Webdesign heeft PUNTPIXEL voor het Glasvezelinitiatief Limburg een relatief eenvoudige, tijdelijke identiteit ontwikkeld, bestaande uit een logo en een tweetal briefhoofden (voor gedrukte communicatie en digitale brieven via PDF-bestanden en e-mails). ViaGlas is een project dat ten doel heeft om een glasvezelnetwerk aan te leggen in de provincie Limburg. Het project is een initia- tief van de woningcorporatie stichting WoonGoed 2-Duizend, een instelling welke als een van belangrijkste beleidspunten onder meer het optimaliseren van zorg aan huis heeft.

Het logo is een doorsnede van een glasvezelkabel, bestaande uit een bundeling van glazen “buizen”, gezet in een centraal perspectief. Symbolisch element is de combinatie van de strepen en de “horizon”, welke verwijzen naar – in relatie tot het Internet – veelgebruikte termen als “snelheid”, “snelweg”, “digitale snelweg”, de dubbele streep onderstreept de haast oneindige capaciteit van het glasvezelnetwerk (in vergelijking met de traditionele coaxkabel, met een koperen kern).