Grit Republic was een duurzaam lifestyle hardloopmerk dat athleisure wear maakte. De collectie werd vervaardigd van duurzame, gecertificeerde, milieuvriendelijke, traceerbare materialen en de kledingstukken zijn genderneutraal, functioneel en sportief, maar ook eerlijk geproduceerd (in Europa, Fair Wear gecertificeerd), lokaal bedrukt en afgewerkt, verpakt en verzonden (in Nederland).

Wij als PUNTPIXEL zijn als partners betrokken geweest bij de oprichting van Grit Republic en waren verantwoordelijk voor alle visuele communicatiemiddelen, van de ontwikkeling van het beeldmerk en de merkbeleving tot en met het ontwerp van de verzendverpakking en de website. Voor Grit Republic ontwikkelden we ook de social media content voor onder meer de collectiepresentatie, een care guide en een merkintroductie. Wij ontwierpen en ontwikkelden in samenwerking een veelzijdig en herkenbaar typografisch systeem voor de kleding. Het typografische systeem achter het ontwerp van de shirts bestaat uit een flexibel grid van kleine driehoeken die op verschillende manieren in elkaar passen waardoor er letters mee te bouwen zijn. En woorden uiteraard, of patronen. De mogelijkheden zijn nagenoeg eindeloos.

Grit Republic is not a place, it is a state of mind. Grit Republic wants to visualize the joy of endurance and stimulate a healthy lifestyle. Show that exercise contributes to a positive self image and translate qualities like passion, perseverance, stamina and grit to daily life. Grit Republic, the lifestyle running brand.

De kleding werd verkocht via de webshop van Grit Republic en op diverse plekken in Nederland bij retailketen Run2Day.

Resultaat

Meer weten over dit project?

Neem contact op met Marc de Bruijn