Deze drie pijlers waren de voormalige uitingen van Losse Veter, het oudste en grootste hardloop- en atletiekplatform van Nederland. Nadat Losse Veter in het portfolio van Golazo is opgenomen was het noodzaak vanuit brandmanagement om qua naamgeving internationaal in de pas te lopen met de Belgische-evenknie RunningBE. Om die reden werd al vrij snel besloten het merk Losse Veter op te heffen en alle uitingen van de uitgever Running Media per 1 januari 2019 als van RunningNL te betitelen.
Voor Running Media – onderdeel van het internationaal opererende sportbedrijf Golazo – heeft PUNTPIXEL de afgelopen jaren de voorbereidingen getroffen voor een grootschalige crossmediale merktransitie. Naast het ontwikkelen van een nieuwe visuele identiteit voor het op te richten RunningNL, werden er ook een nieuw magazine (verschijnt 6 keer per jaar) en een online platform gerealiseerd.
Echter, deze transitie was veel verstrekkender dan het plakken van een nieuw stickertje over de oude naam. De belangrijkste uitingen: de visuele identiteit, het magazine en het online platform zijn volledig opnieuw ontwikkeld. De website (running.nl) biedt gebruikers nu bijvoorbeeld de mogelijkheid artikelen uit het blad online te kopen en digitaal te lezen. Verder kunnen veel abonnementszaken nu ook via de site worden afgehandeld. Abonnees van het blad hebben daarnaast gratis toegang tot alle premium content die via de website beschikbaar is. Ook het redactionele proces is aangepast op het nieuwe blad en website, zo is er specifieke gratis content wel te vinden op de site en niet in het blad, daarnaast is er site specifieke inhoud die weer niet in het blad te vinden is. Op die manier vullen de twee uitgaves elkaar op een prettige, ongedwongen manier aan. Ook vindt er actief content uitwisseling plaats tussen de Belgische en Nederlandse bladen en website, uiteraard wordt deze om taal-specifieke redenen wel aangepast aan de lokale markt. Ook is ingezet op een gebruikerservaring die maximaal tevreden stelt bij tablet-gebruik en de toepassing van mobiele apparatuur, waartoe behoefte bleek uit de analyse van gebruiksgegevens van het voorgaande platform. De website heeft een bereik van 160.000 unieke bezoekers en 2,3 miljoen pageviews per maand, wat neerkomt op 11.200 bezoekers per dag (55% man en 45% vrouw, 31% van de bezoekers is tussen de 18 en 34, 34% van de bezoekers is tussen de 35 en 44, 25% is tussen de 45 en 54).
Running Media BV, de uitgeverij achter het tijdschrift en de website RunningNL is in 2019 door Golazo overgenomen. Om het maximale synergetische voordeel te behalen is er door hen in 2022 besloten het RunningNL-merk niet langer als zelfstandig meer te voeren. Sinds midden 2021 zijn wij niet meer betrokken bij RunningNL.