PUNTPIXEL is sinds de lancering van de eerste website van Losse Veter betrokken bij de totstandkoming van het inmiddels grootste digitale atletiekplatform van Nederland. In 2007 hebben de ontwerpers en ontwikkelaars van PUNTPIXEL de eerste versie van de website opgeleverd, waarna elk jaar de website verder is uitgewerkt, verfijnd en uitgebouwd. Inmiddels – zeven jaar verder – is er een volledig nieuwe vijfde versie van de website van Losse Veter opgeleverd.

De website losseveter.nl is de afgelopen jaren uitgegroeid tot de grootste website over hardlopen en atletiek in Nederland. De site wil de lopers zo breed mogelijk informeren over de sport. Van sprint tot ultralopen, van interviews met topatleten tot sfeerverslagen van grote loopevenementen, van actualiteit tot achtergrondinformatie over voeding, training en producten.
De website biedt al ruim zeven jaar lang, zeven dagen per week, unieke content en is mede daardoor dé online nieuwsbron geworden voor lopers. Een andere belangrijk aspect waarmee losseveter.nl zich al jaren weet te onderscheiden is het grote aanbod aan videocontent. Dit aanbod bestaat onder andere uit interviews met topatleten, sfeerverslagen van wedstrijden, instructievideo’s met oefeningen, productvideo’s en repor- tages vanuit Kenia en Ethiopië.

De site kent tussen de 8.500-11.000 bezoekers per dag met een totaal aantal pageviews tussen de 60.000-70.000 op dagelijkse basis. losseveter.nl kent 120.000 tot 130.000 unieke bezoekers per dag en 1,4 miljoen video plays per jaar.

Aanvankelijk vormde BuddyPress de basis voor de website, maar dat is inmiddels vervangen door WordPress. De nieuwe opzet van de website voor Losse Veter deelt de aangebonden inhoud eenvoudig in verschillende segmenten op. De drie pijlers van Losse Veter bestaan uit: video’s, magazines en nieuwsberichten. Allemaal bereikbaar via de menubalk bovenaan het scherm.

Bij een bezoek aan de website van Losse Veter zijn standaard alle kanalen actief. Maar met het filter rechts op de website is het mogelijk de inhoud van de site naar behoefte aan te passen. Ben je als bezoeker voornamelijk geïnteresseerd in bijvoorbeeld nieuws over Trailruns, dan is een enkele klik op het filter voldoende om alleen die gecategoriseerde informatie te tonen. Een enkele druk op de knop ‘Alle kanalen’ onderaan in het filter zorgt er weer voor dat op de site berichten uit alle categorieën wordt getoond.

De verandering van de inhoud als gevolg van de bediening van het filter zijn direct zichtbaar en op die manier kan snel worden geschakeld tussen verschillende interesse gebieden.

Verwijzingen:
Website Losse Veter

Resultaat

Meer weten over dit project?

Neem contact op met Marc de Bruijn