2 April 2017

Visuele identiteit ontworpen voor MUSE – Mensen & Musea

Avatar photo
door
Jorrit Sybesma

De ontwerpers van PUNTPIXEL hebben voor adviesbureau MUSE – Mensen & Musea (voorheen Museumeducatie) de visuele identiteit ontwikkeld. Bestaande uit een serie meertalige woord-/beeldmerken. Muse – Mensen & Musea is een adviesbureau voor de culturele sector.

De visuele identiteit wordt gekenmerkt door het woord MUSE, een verwijzing naar musé, museum en naar de voormalige naam van het blog “Museumeducatie” wat overgegaan/omgevormd is tot het internationaal opererende adviesbureau MUSE. Binnen het woord MUSE is typografisch nogmaals benadrukt  (M US E, vertaald: wij) dat het een organisatie betreft die met zowel professionals als bezoekers van musea werkt en een duidelijke participatieve en inclusieve wisselwerking beoogt in hun werkwijze.

 

Over MUSE:

We geloven in de kracht van objecten, gebouwen en locaties, maar zien het internet niet als bedreiging. We vinden digitale bezoekers even belangrijk als fysieke bezoekers en weten dat dit soms dezelfde mensen zijn. We zijn ervan overtuigd dat een app meestal niet de oplossing is, maar zetten digitale media graag in als een verrijking van de fysieke beleving. We weten dat iedere organisatie anders is en houden van onderzoek en experiment.

Verwijzingen:
– Website MUSE