Oudere blogposts

Visuele identiteit debatavonden Night Shift in Het Nieuwe Instituut Night Shift is een nieuwe maandelijkse debatavond geïnitieerd door een organisatie van museumprofessionals en het wordt georganiseerd in Het Nieuwe Instituut binnen de kaders van het Thursday Nights-programma. Nieuwsgierig, open en een tikkeltje kritisch wordt de relatie tussen culturele instellingen en hun publiek ter discussie gesteld. Bij de aftrap op 18 mei jongstleden, stond de
28 mei 2017 Lancering GYM magazine Sinds 25 mei ligt het gloednieuwe GYM magazine in de winkels. GYM is een tijdschrift boordevol verhalen en informatie over een fitte lifestyle. GYM Magazine neemt je mee in deze wereld. Het magazine biedt 144 pagina’s boordevol informatie én inspiratie. Zo gaat fitheidsgoeroe Arie Boomsma het gesprek aan met een bekende Nederlander over de rol die
24 mei 2017 GYM magazine ligt in de winkels Het nieuwe GYM magazine ligt in de winkels. GYM is een tijdschrift boordevol verhalen en informatie over een fitte lifestyle. Artikelen, interviews, spannende fotografie van onder meer Marc de Groot, trainingstips, recepten. Presentator, schrijver en sportondernemer Arie Boomsma voerde samen met broer Klaas, journalist en hardlooptrainer, de hoofdredactie. PUNTPIXEL heeft het grafisch ontwerp en –
2 april 2017 Visuele identiteit ontworpen voor MUSE – Mensen & Musea De ontwerpers van PUNTPIXEL hebben voor adviesbureau MUSE – Mensen & Musea (voorheen Museumeducatie) de visuele identiteit ontwikkeld. Bestaande uit een serie meertalige woord-/beeldmerken. Muse – Mensen & Musea is een adviesbureau voor de culturele sector. De visuele identiteit wordt gekenmerkt door het woord MUSE, een verwijzing naar musé, museum en naar de voormalige naam van
2 februari 2017 PUNTPIXEL ontwikkelt nieuwe website de Groene Passage In samenwerking met de Rotterdamse grafisch ontwerpster Ingrid Bosman heeft PUNTPIXEL de website voor de Groene Passage ontwikkeld. De Groene Passage – nabij de hippe Pannekoekstraat in het centrum van Rotterdam – is de plek waar onder meer de GIMSEL en SPIRIT zijn ondergebracht. Dé one-stop-shop voor bewuste shoppers. Van knaloranje biologische winterpenen tot natuurlijke
3 november 2016 Losse Veter, editie #14 in de winkels Alweer de veertiende editie van Losse Veter en de laatste van dit kalenderjaar ligt inmiddels bij abonnees op de deurmat en in de schappen van de beter gesorteerde boekhandels en verkooppunten als Albert Heijn en de stationskiosken. Het november/december nummer van het jongste lopersblad op de Nederlandse markt heeft Saar Koningsberger en haar loopliefde ruim baan gegeven op
Rotterdam Woont – Atlas van de Rotterdamse Woningbouw 1840-2015 Op 16 december aanstaande verschijnt het boek “Rotterdam Woont – Atlas van de Rotterdamse Woningbouw 1840-2015”, een uitgave van Uitgeverij TOTH in samenwerking met de Stichting Rotterdam Woont. Het boek is een bundeling van alle informatie die is ontsloten via de website van Rottedam Woont, ontwikkeld door PUNTPIXEL. De atlas geeft een representatief overzicht van
1 november 2016 Lancering stadsplatform rotterdam.one PUNTPIXEL is tezamen met een consortium van samenwerkingspartners verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het spiksplinternieuwe stadsplatform rotterdam.one. Het platform wordt op 11 november aanstaande gepresenteerd tijdens het Stadsmakerscongres 2016, georganiseerd door AIR (Architectuur Instituut Rotterdam). Opdrachtgever ScopeforCities heeft een team van professionals samengesteld waarmee het de ambitie om een nieuw stadsplatform te kunnen ontwikkelen in
6 september 2016 PUNTPIXEL + Studio BLT 1 jaar samen! De studio’s van PUNTPIXEL (Marc & Jorrit) en StudioBLT (Barbara Lateur) zijn sinds eind augustus een jaar samen actief, werkzaam vanuit dezelfde ruimte. Vanaf 24 augustus vorig jaar nog gehuisvest aan de Noordsingel, in een krap bemeten ruimte in een treurig en grauw bedrijfsverzamelgebouw, inmiddels in een antiek – en na veel noeste arbeid fraai
5 september 2016 Losse Veter jubileum editie, eerste nummer/derde jaargang De dertiende editie van Losse Veter is het eerste nummer van alweer het derde jaargang van het jongste lopersblad op de Nederlandse markt. Dit moment werd aangegrepen voor het uitbrengen van een jubileum editie. Begin september lag dit nummer in de winkel, waarvan de cover wordt gesierd door bekende Nederlanders die tezamen voor de Krajicek Foundation
21 juli 2016 De extra dikke zomereditie (#12) van Losse Veter magazine ligt weer in de winkels! Het extra dikke zomernummer van Losse Veter ligt weer in de winkels. In dit nummer onder andere een uitgebreid portret van Dafne Schippers aan de hand van interviews met haar familie, vriend en trainer. Zij geven een bijzonder inkijkje in het leven van de vrouw die afgelopen jaren uitgroeide tot een sprintfenomeen. Het is tevens een
6 juli 2016 PUNTPIXEL pitcht op ZOHOCITIZENS PUNTPIXEL zal – gezamenlijk met Studio BLT – donderdagavond 7/7 op het “ZOHOCITIZENS take over” evenement kort pitchen, net als andere bedrijven en initiatieven uit de directe omgeving van deze noord Rotterdamse wijk (Zomerhofkwartier, ZoHo). De avond wordt georganiseerd door stichting ZOHO in samenwerking met &A human centered branding en zal plaatsvinden in de onlangs