PUNTPIXEL werkt aan veel projecten die voortkomen uit onze verbondenheid met de loop- en atletiekwereld. We ontwikkelden diverse websites – klein en groot – om zichtbaarheid te geven aan individuele sporters en teams. Ook zijn we van meet af aan betrokken als creatieve en technische partner bij de totstandkoming van het grootste platform voor hardlopen en atletiek van Nederland: Losse Veter. Dit platform werd later uitgebreid met zustersite WomenOn, voor de bediening van een specifieke doelgroep. Tot op de dag van vandaag werken we constant aan de verbetering van deze loopplatforms. Naast de websites hebben we twee gedrukte titels in ons portfolio.

Tijdschriften anno nu

Voor de totstandkoming van deze magazines hebben we, in nauwe samenwerking met uitgever Running Media, de bladformule en merkidentiteit ontwikkeld. Als eerste sporttijdschrift Losse Veter, dat zich – als enige en directe concurrent van Runner’s World – richtte op de breed geïnteresseerde hardloper. Een atleet die niet alleen notie wil nemen van feiten en tests, maar ook kennis wil maken met de mens achter de sporter. Sinds 2017 zijn we betrokken bij de initiatie van het nieuwe GYM magazine, een lifestyleblad rond Arie Boomsma, waarin het gezonde en fitte bestaan van de jonge generatie centraal staat. Dit tweede blad is te beschouwen als serieuze en inhoudelijke, maar hippere tegenhanger van een combinatie van de Amerikaanse formulebladen Men’s Health en Women’s Health. In 2019 stonden we aan de basis van de oprichting van het blad RunningNL, de volwassen opvolger van Losse Veter, we hebben dit blad tot in 2021 vormgegeven.

 

Digitale magazines

Ook werken we aan verscheidene digitale magazines voor uiteenlopende opdrachtgevers als ASICS en New Balance. Deze digitale magazines komen in verscheidene vormen uit, geschikt voor verschillende distributiekanalen op diverse platforms. Zo ontwikkelden we gepersonaliseerde webmagazines, verbonden met een wedstrijd of evenement, waar lopers hun gepersonaliseerde magazine door konden bladeren om zo een persoonlijke ervaring van de wedstrijd te (her)beleven. We ontwikkelden een digitaal publicatie platform waarmee dergelijke webmagazines door een organisatie of uitgever op basis van een zogeheten templating-systeem zelf kunnen worden vervaardigd, gepubliceerd en gedistribueerd, zodat er direct strategische verbanden kunnen ontstaan tussen de gemeenschap en de organisator.

 

Voor andere opdrachtgevers uit de sportsector hebben we digitale magazines ontworpen op basis van de (interactieve) Adobe PDF-standaard. Dit leverde een aantrekkelijk vormgegeven, prettig leesbare dynamisch digitale ervaring op die ook offline te lezen is. Voor de opdrachtgever vormde deze digitale publicatie een oplossing die geheel passend is binnen de visuele identiteit van het sportmerk.

 

Overige toepassingen

Naast deze geprinte tijdschrifttitels, digitale magazines en web-gebaseerde oplossingen hebben we ook een iPad-toepassing ontwikkeld, gedistribueerd via de App Store van Apple. Het hybride systeem maakte het mogelijk om voor gebruikers met een iPad een schermvullende applicatie-ervaring te bieden en tegelijkertijd de overige lezers met andere tablets en touch-devices via een reguliere webbrowser te voorzien van dezelfde kwalitatief rijke content. Met deze budget-vriendelijke en effectieve oplossing kan een hele brede markt worden bediend, zonder dat daarvoor specifieke toepassing voor hoeft te worden ontwikkeld.

 

Binnen deze projecten dragen we zorg voor het volledige traject; van de conceptontwikkeling in overleg met de opdrachtgever of uitgever, het initiële ontwerp en de specifiek uitgewerkte vormgeving, tot aan de technische productie van het blad, een app of de website.

Samenwerken?

Een interessant projectvoorstel of idee, neem direct contact op met één van de partners van ons bureau.

Avatar photo
Jorrit Sybesma
Ontwerper
Marc de Bruijn
Ontwikkelaar